ELEKTROMOBILY vyráběné SERIOVĚ

PŘEHLED PARAMETRŮ

Řazeno podle KVALITY provozních parametrů.

 1 .  Lightning GT:            Lightning Car Company Anglie
    - Motor                 4x stejnosměrný bezkontaktní s permanent NEODYM magnetem v každém kole 120kW (Hi-Pa Drive™)
    - Převod                 ŽÁDNÝ, páka s el. kontaktem na změnu polarity
    - Baterie                BEZÚDRŽBOVÉ, Li-Ion NanoSafe™ 22 modulů po 14.8V 55Ah (US company Altaimano Inc.)
    - Regulace             pulzní procesorem řízená umístěná v každém z motorů přímo v kole (PML Flightlink Ltd.)
    - Parametry           max. rychlost: 260km/h max. dojezd: 400km
    - Vyrobeno           5 kusů, od roku 2007, sériová výroba začne 2008

 2 .  TESLA Roadster:            TESLA motors Anglie/USA
    - Motor                 třífázový synchronní 4 pólový s PERMANENT magnetem 185kW (TESLA AC Propulsion)
    - Převod                 Předprodejní verze: 2 stupně vpřed s integrovaným diferenciálem, zpátečka elektronickou změnou otáčení motoru
                                  Současná verze v prodeji: BEZ převodovky pouze s diferenciálem, zpátečka elektronickou změnou otáčení motoru
    - Baterie                BEZÚDRŽBOVÉ, Li-Ion 6831 kusů po 3,7V řazeno serioparalelně (TESLA Motors)
    - Regulace             frekvenční počítačem řízená (AC Propulsion)
    - Parametry           max. rychlost: 200km/h max. dojezd: 350km
    - Vyrobeno           58 kusů, od roku 2006, stále se vyrábí....

 3 .  VENTURI Fetish:            VENTURI Monaco/Francie
    - Motor                 třífázový synchronní s PERMANENT magnetem 180kW (AC Propulsion)
    - Převod                 1 trvalý převod, zpátečka elektronickou změnou otáčení motoru
    - Baterie                BEZÚDRŽBOVÉ, Li-Ion, 31 modulů batterií (LIV-7)
    - Regulace             frekvenční počítačem řízená (AC Propulsion)
    - Parametry           max. rychlost: 160km/h max. dojezd: 250km
    - Vyrobeno           26 kusů, od roku 2004, na objednávku, stále se vyrábí

 4 .  General Motors EV1:            General Motors USA
    - Motor                 třífázový synchronní 4 pólový s PERMANENT magnetem 102kW (pro GM vyrobila AC Propulsion)
    - Převod                 1 trvalý vpřed s integrovaným diferenciálem, zpátečka elektronickou změnou otáčení motoru
    - Baterie                BEZÚDRŽBOVÉ, 1.generace olovo gel 26 kusů po 12V, 2.generace Ni-MH 26 kusů po 13,2V (OVONIC)
    - Regulace             frekvenční počítačem řízená (pro GM vyrobila AC Propulsion)
    - Parametry           max. rychlost: 130km/h max. dojezd: 1. generace (olověné baterie) 150km, 2. generace (Ni-MH) 250km
    - Vyrobeno           1100 kusů, od roku 1996 do 2002, v roce 2003 VŠECHNY sešrotovány viz. "Kdo Zabil Elektromobil"

 5 .  MITSUBISHI LANCER:            Mitsubishi Japonsko
    - Motor                 4x stejnosměrný s permanent NEODYM magnetem v každém kole 50kW (MIEV Toyo Denki Seizo)
    - Převod                 ŽÁDNÝ, zpátečka tlačítkem - změna polarity
    - Baterie                BEZÚDRŽBOVÉ, Li-Ion 22 modulů po 14.8V 55Ah, každá je ze 4 buněk po 3.7V (Panasonic)
    - Regulace             IGBT tranzistory pulzní procesorem řízená (Panasonic)
    - Parametry           max. rychlost: 180km/h max. dojezd: 180km
    - Vyrobeno           7 kusů, od roku 2005, určeno na závody a výstavy, vývoj pokračuje

 6 .  HONDA EV Plus:              Honda Japonsko
    - Motor                 stejnosměrný s permanent NEODYM magnetem 49kW (Honda)
    - Převod                 4 stupně - v před, zpětný, neutrál, parkovací
    - Baterie                BEZÚDRŽBOVÉ, Ni-MH 24 kusů po 13,2V 95Ah (Panasonic)
    - Regulace             IGBT tranzistory pulzní procesorem řízená (Panasonic)
    - Parametry           max. rychlost: 130km/h max. dojezd: 200km
    - Vyrobeno           850 kusů, od roku 1998 do 2002, v roce 2003 většina sešrotována viz. "Kdo Zabil Elektromobil"

 7 .  TOYOTA RAV 4EV:            Toyota Japonsko
    - Motor                 stejnosměrný s permanent NEODYM magnetem 45kW (Toyota)
    - Převod                 1 TRVALÝ + uzávěrka difenciálu, zpátečka tlačítkem - prohozením polarity
    - Baterie                BEZÚDRŽBOVÉ, NiMH 24 kusů po 13,2V 95Ah (Panasonic)
    - Regulace             IGBT tranzistory pulzní procesorem řízená (Panasonic)
    - Parametry           max. rychlost: 130km/h max. dojezd: 200km
    - Vyrobeno           980 kusů, od roku 1998 do 2002, v roce 2003 část sešrotována viz. "Kdo Zabil Elektromobil"

 8 .  TH!NK:            TH!NK Norsko
    - Motor                 třífázový asynchronní 30kW (TH!NK býv. FORD)
    - Převod                 1 TRVALÝ, zpátečka pákou s kontaktem na elektronickou změnu otáčení motoru
    - Baterie                BEZÚDRŽBOVÉ, zprvu Ni-Cd, pak Ni-MH, dnes Li-Ion 3000 ks po 3,7V seriopar. (ve spolupráci s TESLA Motors)
    - Regulace             frekvenční počítačem řízená (TH!NK)
    - Parametry           max. rychlost: 110km/h max. dojezd: 180km
    - Vyrobeno           1800 kusů, od roku 1996 od vzniku firmy PIVCO, výroba pokračuje - nový model

 9 .  MITSUBISHI COLT:            Mitsubishi Japonsko
    - Motor                 2x stejnosměrný s permanent NEODYM magnetem v obou zadních kolech každý 20kW (MIEV)
    - Převod                 ŽÁDNÝ, zpátečka pákou s kontaktem na změnu polarity
    - Baterie                BEZÚDRŽBOVÉ, Li-ion 22 modulů po 14.8V 40Ah, každá je ze 4 buněk po 3.7V (Panasonic)
    - Regulace             IGBT tranzistory pulzní procesorem řízená (Panasonic)
    - Parametry           max. rychlost: 150km/h max. dojezd: 150km
    - Vyrobeno           5 kusů, od roku 2004 do 2005, již se nevyrábí

 10 .  Mercedes Benz VITO 108E:                MB Německo
    - Motor                 třífázový asynchronní s oddělenými výstupy 40kW (Siemens)
    - Převod                 MANUÁLNÍ 5 stupňů + zpátečka
    - Baterie                BEZÚDRŽBOVÉ, Na/NiCl 20 kusů po 12V, 115Ah, sada váží 410kg (Zebra Z5 Švýcarsko)
    - Regulace             frekvenční (AEG)
    - Parametry           max. rychlost: 120km/h max. dojezd: 130km
    - Vyrobeno           26 kusů, od roku 2000 do 2002, již se nevyrábí

 11 .  SMART EV:         Daimler/MercedesBenz UK
    - Motor                 stejnosměrný bezkomutátorový 55kW (Zytek Group)
    - Převod                 1 trvalý + mechanická zpátečka řazená elektricky
    - Baterie                BEZÚDRŽBOVÉ 278V, 1.verze: Sodium-NickelChloride(ZEBRA), 2.verze: Lithium ion SuperPolymer(Zytek)
    - Regulace             IGBT tranzistory pulzní procesorem řízená (Zytek Group)
    - Parametry           max. rychlost: 120km/h max. dojezd: 120km
    - Vyrobeno           pokusná serie 200 kusů, 100ks v roce 2006, 100ks ve 2007

 12 .  TATRA (Škoda) BETA EL:                ŠKODA ELCAR Ejpovice - TATRA Příbor
    - Motor                 třífázový asynchronní s oddělenými výstupy 40kW max. (Škoda Plzeň)
    - Převod                 1 TRVALÝ + zpátečka pákou s kontaktem na elektronickou změnu otáčení motoru
    - Baterie                S OBČASNOU údržbou, NiCd 30 kusů po 6V 100Ah (Saft)
    - Regulace             frekvenční PWM přes AC měnič (Elektropřístroj)
    - Parametry           max. rychlost: 100km/h max. dojezd: 120km
    - Vyrobeno           100 kusů, od roku 1994 do 1997, již se nevyrábí

 13 .  PEUGEOT Partner / CITROEN Berlingo electrique:  CPA Francie
    - Motor                 stejnosměrný s oddělenými výstupy 28kW (Leroy-Somer)
    - Převod                 1 TRVALÝ, + zpátečka - páka s el. kontaktem na změnu polarity
    - Baterie                S PRAVIDELNOU kontrolou vody, NiCd 27 kusů po 6V 100Ah (Saft)
    - Regulace             pulsní tranzistory počítačem řízené (Sagem)
    - Parametry           max. rychlost: 95km/h max. dojezd: 120km
    - Vyrobeno           1800 kusů, od roku 1994 do 2005, již se nevyrábí

 14 .  RENAULT Clio Electrique:                               RENAULT Francie
    - Motor                 stejnosměrný s oddělenými výstupy 27kW (REAULT CEMEL)
    - Převod                 1 TRVALÝ, + zpátečka - páka s el. kontaktem na změnu polarity
    - Baterie                nejprve OLOVO 8 kusů po 12V 160Ah (Varta) později 19 kusů Ni-Cd (SAFT) po 6V 100Ah
    - Regulace             pulsní - tyristory řízeno počítačem (Renault)
    - Parametry           max. rychlost: 110km/h max. dojezd: 80km (s Ni-Cd bateriemi až 100km)
    - Vyrobeno           1000 kusů, od roku 1991 do 1996, již se nevyrábí

 15 .  PEUGEOT 106 / CITROEN Saxo electrique:           CPA Francie
    - Motor                 stejnosměrný s oddělenými výstupy 20kW (Leroy-Somer)
    - Převod                 1 TRVALÝ, zpátečka tlačítkem - změna polarity
    - Baterie                S PRAVIDELNOU kontrolou vody, NiCd 20 kusů po 6V 100Ah (Saft)
    - Regulace             pulsní tranzistory počítačem řízené (Sagem)
    - Parametry           max. rychlost: 95km/h max. dojezd: 110km
    - Vyrobeno           2500 kusů, od roku 1994 do 2003, již se nevyrábí

 16 .  VW GOLF City Stromer:                    VW Německo
    - Motor                 třífázový synchronní s PERMANENT magnetem 22kW (Siemens)
    - Převod                 MANUÁLNÍ 5 stupňů + zpátečka
    - Baterie                BEZÚDRŽBOVÉ Pb gelové 16 kusů po 6V 160Ah (VARTA)
    - Regulace             frekvenční počítačem řízená (Siemens)
    - Parametry           max. rychlost: 110km/h max. dojezd: 90km
    - Vyrobeno           300 kusů, od roku 1994 do 1998, již se nevyrábí

 17 .  FIAT Seicento Elettra:                                     FIAT Itálie
    - Motor                 třífázový asynchronní s oddělenými výstupy 30kW (Fiat)
    - Převod                 1 TRVALÝ, + mechanická zpátečka ovládaná tlačítkem
    - Baterie                BEZÚDRŽBOVÉ Pb gelové 18 kusů po 12V 60Ah (AGM)
    - Regulace             frekvenční počítačem řízená (Siemens)
    - Parametry           max. rychlost: 100km/h max. dojezd: 90km
    - Vyrobeno           450 kusů, od roku 1996 do 1998 v Itálii, pak pouze na objednávku do 2005 v Polsku, již se nevyrábí

 18 .  LADA 1111 electric:                         VAZ Rusko
    - Motor                 stejnosměrný sériový 25 kW (ZMA)
    - Převod                 MANUÁLNÍ 4 stupně + zpátečka
    - Baterie                BEZÚDRŽBOVÉ, Ni-Cd 110 kusů po 1,2V 90Ah ( ? )
    - Regulace             pulsní - tyristory ( ? )
    - Parametry           max. rychlost: 90km/h max. dojezd: 100km
    - Vyrobeno           100 kusů, od roku 1990 do 1998, již se nevyrábí

 19 .  FIAT Cinquecento Elettra:                               FIAT Itálie
    - Motor                 stejnosměrný sériový 14 kW (FIAT)
    - Převod                 MANUÁLNÍ 4 stupně + zpátečka
    - Baterie                S PRAVIDELNOU údržbou, olovo 14 kusů po 12V 160Ah (Varta) později Ni-Cd
    - Regulace             pulsní - tyristory (Panasonic)
    - Parametry           max. rychlost: 85km/h max. dojezd: 100km (s Ni-Cd bateriemi až 150km)
    - Vyrobeno           150 kusů, od roku 1993 do 1996, již se nevyrábí

 20 .  ŠKODA Favorit ELTRA 151L a 151 Pick-UP:         ŠKODA ELCAR Ejpovice
    - Motor                 stejnosměrný sériový 15,5 kW (ELIS Plzeň)
    - Převod                 MANUÁLNÍ 4 stupně + zpátečka
    - Baterie                S PRAVIDELNOU údržbou, olovo 14 kusů po 6V 180Ah (Baren)
    - Regulace             pulsní - mosfet (ELIS)
    - Parametry           max. rychlost: 80km/h max. dojezd: 80km
    - Vyrobeno           1100 kusů, od roku 1992 do 1994, již se nevyrábí

 21 .  FIAT Panda ELETTRA:             FIAT Itálie
    - Motor                 stejnosměrný sériový původně 9,5 kW, později 14 kW (FIAT)
    - Převod                 MANUÁLNÍ 4 stupně + zpátečka
    - Baterie                S PRAVIDELNOU údržbou, olovo 14 kusů po 12V 160Ah (Varta)
    - Regulace             pulsní - tyristory (Panasonic)
    - Parametry           max. rychlost: 100km/h max. dojezd: 70km
    - Vyrobeno           150 kusů, od roku 1990 do 1992, již se nevyrábí