ELEKTROMOBILY vyráběné SERIOVĚ
PŘEHLED PARAMETRŮ
Řazeno podle KVALITY provozních parametrů.
1 . Lightning GT: Lightning Car Company Anglie
- Motor 4x stejnosměrný bezkontaktní s permanent NEODYM magnetem v každém kole 120kW (Hi-Pa Drive™)
- Převod ŽÁDNÝ, páka s el. kontaktem na změnu polarity
- Baterie BEZÚDRŽBOVÉ, Li-Ion NanoSafe™ 22 modulů po 14.8V 55Ah (US company Altaimano Inc.)
- Regulace pulzní procesorem řízená umístěná v každém z motorů přímo v kole (PML Flightlink Ltd.)
- Parametry max. rychlost: 260km/h max. dojezd: 400km
- Vyrobeno 5 kusů, od roku 2007, sériová výroba začne 2008
2 . TESLA Roadster: TESLA motors Anglie/USA
- Motor třífázový synchronní 4 pólový s PERMANENT magnetem 185kW (TESLA AC Propulsion)
- Převod Předprodejní verze: 2 stupně vpřed s integrovaným diferenciálem, zpátečka elektronickou změnou otáčení motoru
Současná verze v prodeji: BEZ převodovky pouze s diferenciálem, zpátečka elektronickou změnou otáčení motoru
- Baterie BEZÚDRŽBOVÉ, Li-Ion 6831 kusů po 3,7V řazeno serioparalelně (TESLA Motors)
- Regulace frekvenční počítačem řízená (AC Propulsion)
- Parametry max. rychlost: 200km/h max. dojezd: 350km
- Vyrobeno 58 kusů, od roku 2006, stále se vyrábí....
3 . VENTURI Fetish: VENTURI Monaco/Francie
- Motor třífázový synchronní s PERMANENT magnetem 180kW (AC Propulsion)
- Převod 1 trvalý převod, zpátečka elektronickou změnou otáčení motoru
- Baterie BEZÚDRŽBOVÉ, Li-Ion, 31 modulů batterií (LIV-7)
- Regulace frekvenční počítačem řízená (AC Propulsion)
- Parametry max. rychlost: 160km/h max. dojezd: 250km
- Vyrobeno 26 kusů, od roku 2004, na objednávku, stále se vyrábí
4 . General Motors EV1: General Motors USA
- Motor třífázový synchronní 4 pólový s PERMANENT magnetem 102kW (pro GM vyrobila AC Propulsion)
- Převod 1 trvalý vpřed s integrovaným diferenciálem, zpátečka elektronickou změnou otáčení motoru
- Baterie BEZÚDRŽBOVÉ, 1.generace olovo gel 26 kusů po 12V, 2.generace Ni-MH 26 kusů po 13,2V (OVONIC)
- Regulace frekvenční počítačem řízená (pro GM vyrobila AC Propulsion)
- Parametry max. rychlost: 130km/h max. dojezd: 1. generace (olověné baterie) 150km, 2. generace (Ni-MH) 250km
- Vyrobeno 1100 kusů, od roku 1996 do 2002, v roce 2003 VŠECHNY sešrotovány viz. "Kdo Zabil Elektromobil"
5 . MITSUBISHI LANCER: Mitsubishi Japonsko
- Motor 4x stejnosměrný s permanent NEODYM magnetem v každém kole 50kW (MIEV Toyo Denki Seizo)
- Převod ŽÁDNÝ, zpátečka tlačítkem - změna polarity
- Baterie BEZÚDRŽBOVÉ, Li-Ion 22 modulů po 14.8V 55Ah, každá je ze 4 buněk po 3.7V (Panasonic)
- Regulace IGBT tranzistory pulzní procesorem řízená (Panasonic)
- Parametry max. rychlost: 180km/h max. dojezd: 180km
- Vyrobeno 7 kusů, od roku 2005, určeno na závody a výstavy, vývoj pokračuje
6 . HONDA EV Plus: Honda Japonsko
- Motor stejnosměrný s permanent NEODYM magnetem 49kW (Honda)
- Převod 4 stupně - v před, zpětný, neutrál, parkovací
- Baterie BEZÚDRŽBOVÉ, Ni-MH 24 kusů po 13,2V 95Ah (Panasonic)
- Regulace IGBT tranzistory pulzní procesorem řízená (Panasonic)
- Parametry max. rychlost: 130km/h max. dojezd: 200km
- Vyrobeno 850 kusů, od roku 1998 do 2002, v roce 2003 většina sešrotována viz. "Kdo Zabil Elektromobil"
7 . TOYOTA RAV 4EV: Toyota Japonsko
- Motor stejnosměrný s permanent NEODYM magnetem 45kW (Toyota)
- Převod 1 TRVALÝ + uzávěrka difenciálu, zpátečka tlačítkem - prohozením polarity
- Baterie BEZÚDRŽBOVÉ, NiMH 24 kusů po 13,2V 95Ah (Panasonic)
- Regulace IGBT tranzistory pulzní procesorem řízená (Panasonic)
- Parametry max. rychlost: 130km/h max. dojezd: 200km
- Vyrobeno 980 kusů, od roku 1998 do 2002, v roce 2003 část sešrotována viz. "Kdo Zabil Elektromobil"
8 . TH!NK: TH!NK Norsko
- Motor třífázový asynchronní 30kW (TH!NK býv. FORD)
- Převod 1 TRVALÝ, zpátečka pákou s kontaktem na elektronickou změnu otáčení motoru
- Baterie BEZÚDRŽBOVÉ, zprvu Ni-Cd, pak Ni-MH, dnes Li-Ion 3000 ks po 3,7V seriopar. (ve spolupráci s TESLA Motors)
- Regulace frekvenční počítačem řízená (TH!NK)
- Parametry max. rychlost: 110km/h max. dojezd: 180km
- Vyrobeno 1800 kusů, od roku 1996 od vzniku firmy PIVCO, výroba pokračuje - nový model
9 . MITSUBISHI COLT: Mitsubishi Japonsko
- Motor 2x stejnosměrný s permanent NEODYM magnetem v obou zadních kolech každý 20kW (MIEV)
- Převod ŽÁDNÝ, zpátečka pákou s kontaktem na změnu polarity
- Baterie BEZÚDRŽBOVÉ, Li-ion 22 modulů po 14.8V 40Ah, každá je ze 4 buněk po 3.7V (Panasonic)
- Regulace IGBT tranzistory pulzní procesorem řízená (Panasonic)
- Parametry max. rychlost: 150km/h max. dojezd: 150km
- Vyrobeno 5 kusů, od roku 2004 do 2005, již se nevyrábí
10 . Mercedes Benz VITO 108E: MB Německo
- Motor třífázový asynchronní s oddělenými výstupy 40kW (Siemens)
- Převod MANUÁLNÍ 5 stupňů + zpátečka
- Baterie BEZÚDRŽBOVÉ, Na/NiCl 20 kusů po 12V, 115Ah, sada váží 410kg (Zebra Z5 Švýcarsko)
- Regulace frekvenční (AEG)
- Parametry max. rychlost: 120km/h max. dojezd: 130km
- Vyrobeno 26 kusů, od roku 2000 do 2002, již se nevyrábí
11 . SMART EV: Daimler/MercedesBenz UK
- Motor stejnosměrný bezkomutátorový 55kW (Zytek Group)
- Převod 1 trvalý + mechanická zpátečka řazená elektricky
- Baterie BEZÚDRŽBOVÉ 278V, 1.verze: Sodium-NickelChloride(ZEBRA), 2.verze: Lithium ion SuperPolymer(Zytek)
- Regulace IGBT tranzistory pulzní procesorem řízená (Zytek Group)
- Parametry max. rychlost: 120km/h max. dojezd: 120km
- Vyrobeno pokusná serie 200 kusů, 100ks v roce 2006, 100ks ve 2007
12 . TATRA (Škoda) BETA EL: ŠKODA ELCAR Ejpovice - TATRA Příbor
- Motor třífázový asynchronní s oddělenými výstupy 40kW max. (Škoda Plzeň)
- Převod 1 TRVALÝ + zpátečka pákou s kontaktem na elektronickou změnu otáčení motoru
- Baterie S OBČASNOU údržbou, NiCd 30 kusů po 6V 100Ah (Saft)
- Regulace frekvenční PWM přes AC měnič (Elektropřístroj)
- Parametry max. rychlost: 100km/h max. dojezd: 120km
- Vyrobeno 100 kusů, od roku 1994 do 1997, již se nevyrábí
13 . PEUGEOT Partner / CITROEN Berlingo electrique: CPA Francie
- Motor stejnosměrný s oddělenými výstupy 28kW (Leroy-Somer)
- Převod 1 TRVALÝ, + zpátečka - páka s el. kontaktem na změnu polarity
- Baterie S PRAVIDELNOU kontrolou vody, NiCd 27 kusů po 6V 100Ah (Saft)
- Regulace pulsní tranzistory počítačem řízené (Sagem)
- Parametry max. rychlost: 95km/h max. dojezd: 120km
- Vyrobeno 1800 kusů, od roku 1994 do 2005, již se nevyrábí
14 . RENAULT Clio Electrique: RENAULT Francie
- Motor stejnosměrný s oddělenými výstupy 27kW (REAULT CEMEL)
- Převod 1 TRVALÝ, + zpátečka - páka s el. kontaktem na změnu polarity
- Baterie nejprve OLOVO 8 kusů po 12V 160Ah (Varta) později 19 kusů Ni-Cd (SAFT) po 6V 100Ah
- Regulace pulsní - tyristory řízeno počítačem (Renault)
- Parametry max. rychlost: 110km/h max. dojezd: 80km (s Ni-Cd bateriemi až 100km)
- Vyrobeno 1000 kusů, od roku 1991 do 1996, již se nevyrábí
15 . PEUGEOT 106 / CITROEN Saxo electrique: CPA Francie
- Motor stejnosměrný s oddělenými výstupy 20kW (Leroy-Somer)
- Převod 1 TRVALÝ, zpátečka tlačítkem - změna polarity
- Baterie S PRAVIDELNOU kontrolou vody, NiCd 20 kusů po 6V 100Ah (Saft)
- Regulace pulsní tranzistory počítačem řízené (Sagem)
- Parametry max. rychlost: 95km/h max. dojezd: 110km
- Vyrobeno 2500 kusů, od roku 1994 do 2003, již se nevyrábí
16 . VW GOLF City Stromer: VW Německo
- Motor třífázový synchronní s PERMANENT magnetem 22kW (Siemens)
- Převod MANUÁLNÍ 5 stupňů + zpátečka
- Baterie BEZÚDRŽBOVÉ Pb gelové 16 kusů po 6V 160Ah (VARTA)
- Regulace frekvenční počítačem řízená (Siemens)
- Parametry max. rychlost: 110km/h max. dojezd: 90km
- Vyrobeno 300 kusů, od roku 1994 do 1998, již se nevyrábí
17 . FIAT Seicento Elettra: FIAT Itálie
- Motor třífázový asynchronní s oddělenými výstupy 30kW (Fiat)
- Převod 1 TRVALÝ, + mechanická zpátečka ovládaná tlačítkem
- Baterie BEZÚDRŽBOVÉ Pb gelové 18 kusů po 12V 60Ah (AGM)
- Regulace frekvenční počítačem řízená (Siemens)
- Parametry max. rychlost: 100km/h max. dojezd: 90km
- Vyrobeno 450 kusů, od roku 1996 do 1998 v Itálii, pak pouze na objednávku do 2005 v Polsku, již se nevyrábí
18 . LADA 1111 electric: VAZ Rusko
- Motor stejnosměrný sériový 25 kW (ZMA)
- Převod MANUÁLNÍ 4 stupně + zpátečka
- Baterie BEZÚDRŽBOVÉ, Ni-Cd 110 kusů po 1,2V 90Ah ( ? )
- Regulace pulsní - tyristory ( ? )
- Parametry max. rychlost: 90km/h max. dojezd: 100km
- Vyrobeno 100 kusů, od roku 1990 do 1998, již se nevyrábí
19 . FIAT Cinquecento Elettra: FIAT Itálie
- Motor stejnosměrný sériový 14 kW (FIAT)
- Převod MANUÁLNÍ 4 stupně + zpátečka
- Baterie S PRAVIDELNOU údržbou, olovo 14 kusů po 12V 160Ah (Varta) později Ni-Cd
- Regulace pulsní - tyristory (Panasonic)
- Parametry max. rychlost: 85km/h max. dojezd: 100km (s Ni-Cd bateriemi až 150km)
- Vyrobeno 150 kusů, od roku 1993 do 1996, již se nevyrábí
20 . ŠKODA Favorit ELTRA 151L a 151 Pick-UP: ŠKODA ELCAR Ejpovice
- Motor stejnosměrný sériový 15,5 kW (ELIS Plzeň)
- Převod MANUÁLNÍ 4 stupně + zpátečka
- Baterie S PRAVIDELNOU údržbou, olovo 14 kusů po 6V 180Ah (Baren)
- Regulace pulsní - mosfet (ELIS)
- Parametry max. rychlost: 80km/h max. dojezd: 80km
- Vyrobeno 1100 kusů, od roku 1992 do 1994, již se nevyrábí
21 . FIAT Panda ELETTRA: FIAT Itálie
- Motor stejnosměrný sériový původně 9,5 kW, později 14 kW (FIAT)
- Převod MANUÁLNÍ 4 stupně + zpátečka
- Baterie S PRAVIDELNOU údržbou, olovo 14 kusů po 12V 160Ah (Varta)
- Regulace pulsní - tyristory (Panasonic)
- Parametry max. rychlost: 100km/h max. dojezd: 70km
- Vyrobeno 150 kusů, od roku 1990 do 1992, již se nevyrábí